W praktyce, lokalne SEO różni się od kampanii zakładających pozycjonowanie stron na cały kraj. Jest to usługa dedykowana dla firm, które działają na dość ograniczonym obszarze- na przykład w obrębie konkretnego miasta.
Może to być Wrocław, ale tak naprawdę- może to być dowolne miasto. Podczas przygotowywania oferty dla firmy, która działa na rynku lokalnym, frazy dobierane są tak, aby kampania w praktyce mogła być naprawdę efektywna. Dlatego też zajmują się tym najlepsi specjaliści. Jakie korzyści można osiągnąć poprzez taką kampanię reklamową? Właściciele lokali stacjonarnych często zastanawiają się, jakiego typu reklama okaże się dla nich najlepsza. W końcu, w ich przypadku wchodzi w grę nawet rozdawanie ulotek czy reklama outdoorowa. Warto jednak zainteresować się tym, czym w praktyce jest pozycjonowanie strony na przykład na obszar wrocławski i dlaczego z taką kampanią można uzyskać naprawdę sensowny zwrot z inwestycji.
Pozycjonowanie pozwala wybić się ponad konkurencję
Stawiając na reklamę w sieci we Wrocławiu z oczywistych względów mamy przewagę nad tymi firmami, które się w taki sposób nie reklamują. Dlatego też lokalne SEO pozwala wybić się ponad konkurencję i przyciągnąć nawet osoby mieszkające na drugim końcu miasta, które raczej same z siebie nie dowiedziałyby się o istnieniu takiej firmy. Wysokie pozycje w ramach takiej kampanii są osiągane w rankingach ustawianych dla użytkowników logujących się do sieci z IP przypisanego do konkretnego obszaru. Tym samym taka reklama jest bardzo konkretna i celuje dokładnie w tych użytkowników, na których zależy nam najbardziej. Przy tym, ma szansę być tańsza od tej, którą projektuje się dla całego kraju. Inną sprawą jest, że dla wielu lokali usługowych, które świadczą usługi stacjonarne, reklama na cały kraj mija się z celem- i tak nie będą oni w stanie obsłużyć klientów napływających z dalszych obszarów kraju.
Wykorzystaj ofertę firmy Brandbay https://brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-seo/wroclaw i zdecyduj się na skuteczną reklamę w we Wrocławiu!
Pozycjonowanie lokalne przekłada się na zyski
Trzeba jednak dokładnie monitorować te zyski, aby przekonać się o tym, że to działa. Można posiłkować się szeroko zakrojoną analityką internetową, ale też można za każdym razem pytać nowych klientów, z jakiego źródła dowiedzieli się o naszej firmie. W taki sposób łatwiej oszacować zwrot z inwestycji zestawiając korzyści płynące z faktu posiadania nowych klientów z kosztami, jakie miesięcznie wydajemy na świadczenie usług reklamowych. Im szerzej zakrojona kampania, tym więcej osób może przejść na naszą stronę internetową i zapoznać się z zamieszczoną tutaj ofertą. Tym samym, więcej użytkowników będzie miało szansę sprawdzić namiary na firmę i udać się do jej siedziby. Jak więc widać, ta wysoka pozycja jest ważna, ale ma sens tylko w przypadku dobrze dobranych słów kluczowych. Dobiera się je na podstawie statystyki związanej z ich miesięczną liczbą wyszukiwań przez użytkowników.