Regulamin strony internetowej- kiedy jest konieczny?

strona internetowa

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy faktycznie każda witryna musi posiadać regulamin na stronie internetowej. O ile jest to dość oczywiste w przypadku sklepów internetowych, gdzie faktycznie zawierana jest umowa na odległość kupna i sprzedaży, największe wątpliwości niesie ze sobą fakt zamieszczania takiego regulaminu na stronach będących jedynie wizytówką przedsiębiorstwa. We wszystkich takich wątpliwościach, kiedy nie ma się pewności, czy taki regulamin jest konieczny, można zwrócić się do specjalistów od Smr-law. Ich pomoc prawna będzie szczególnie istotna także podczas tworzenia takich dokumentów.

Podążając za ustawą o prawach konsumenta

To właśnie z tej ustawy wynika tak wiele obowiązków nakładanych na przedsiębiorców jeśli chodzi o informowanie odbiorców- konsumentów. Do posiadania regulaminu są zobowiązani ci właściciele stron i serwisów, którzy za ich pośrednictwem świadczą usługi drogą elektroniczną. W myśl tej definicji, świadczenie usług drogą elektroniczną to nie tylko sprzedaż online, ale też prezentowanie odbiorcom informacji za pośrednictwem strony, dawanie możliwości zapisania się do newslettera, udostępnianie komunikatorów, czatów czy też nawet formularza kontaktowego. Regulamin koniecznie musi się także znaleźć na forum internetowym, portalu aukcyjnym, w serwisie społecznościowym czy na platformie blogowej. Jak więc widać, znacznie lepiej przyjąć, że taki regulamin tak czy inaczej trzeba będzie stworzyć niż liczyć na to, że tworzona strona internetowa w jakiś sposób będzie wyjątkiem.

A czy na stronie powinna się też znaleźć polityka prywatności?

To kolejny dokument, który można zauważyć na wielu stronach internetowych. Zazwyczaj, polityka prywatności przyjmuje formę osobnej zakładki, w której wskazane zostaje kto jest administratorem zbieranych za pośrednictwem strony danych, jak je zabezpiecza i w jakim celu je gromadzi. Jak więc łatwo sobie wyobrazić, taki dokument musi zostać zamieszczony na każdej stronie, za pośrednictwem której takie dane się gromadzi- nawet na poziomie zagregowanym, chociażby przez podpięcie pod stronę najprostszego narzędzia analitycznego w postaci Google Analytics. W sieci można znaleźć wiele przykładów i wzorów tego, jak taki dokument powinien się prezentować punkt po punkcie. Można więc spróbować stworzyć go samemu lub też zgłosić się do odpowiedniej kancelarii prawnej- zwłaszcza jeśli na stronie będzie miała się znaleźć nie tylko polityka prywatności, ale też regulamin świadczenia usług.