Własny gabinet dietetyczny- w jaki sposób można go otworzyć?

własny gabinet dietetyczny

Wszelkie porady, jak założyć gabinet dietetyczny są szczególnie przydatne na start, kiedy jeszcze nigdy nie mieliśmy własnej firmy i jeśli do tej pory nie zastanawialiśmy się nad tym, jak to jest pracować na swoim. W pierwszym kroku bardzo istotne jest, aby skupić się na dwóch podstawowych kwestiach- pierwszą z nich są wszelkie kwestie formalne związane z rejestracją podmiotu oraz rozliczeniami księgowymi. Dietetyk, tak, jak i każdy inny przedsiębiorca musi tych kwestii pilnować na własną rękę. Drugą bardzo ważną rzeczą jest wybór lokalizacji, w której będzie miał się mieścić nasz gabinet. Trzeba przyznać, że aby znaleźć satysfakcjonujący nas lokal- zarówno pod względem wyposażenia, lokalizacji jak i ceny najmu- niejednokrotnie trzeba uzbroić się w cierpliwość. Na pewno pomaga znajomość danego miasta oraz pewien plan na to, do kogo w szczególności chcielibyśmy kierować swoje usługi.

Gabinet samodzielny czy gabinet w ramach sieci?

Zastanawiając się, jak otworzyć gabinet dietetyczny musimy rozważyć, czy chcemy działać w pojedynkę, czy chcemy dołączyć swój gabinet do franczyzy jakiejś innej, znanej marki, która posiada już sieć przychodni w całym kraju. Oba rozwiązania mają swoje zalety, ale też nie wszystko może nam w takiej współpracy odpowiadać.

Posiadając niezależną działalność nie musimy się nikomu tłumaczyć z tego, jakie kroki podejmujemy. Sami sobie jesteśmy szefami, ale też nie mając zbyt wiele doświadczenia- taki start może być dla nas nieporównywalnie trudniejszy. Istnieje bowiem wiele możliwości, ale nie do końca jest tak oczywiste, która z nich okaże się najlepsza. Przede wszystkim sami będziemy musieli martwić się o to, aby o naszej poradni dowiedziało się jak najwięcej osób. Za pewne więc spora część naszego budżetu na start będzie musiała zostać przeznaczona na promocję i działania reklamowe. Trzeba też zaznaczyć, że usługi dietetyka są obecnie czymś popularnym i powstaje wiele firm, które zajmują się tymi kwestiami. Konkurencja może być wobec tego naprawdę spora. Niejednokrotnie, na większą rozpoznawalność trzeba pracować latami, a i tak raczej bardzo trudne będzie przebicie się przez poradnie sieciowe.

Będąc poradnią sieciową musimy w dużej mierze dostosować się do zasad współpracy, jakie zaoferuje nam franczyzodawca. Mamy więc mniejsze pole do popisu i w mniejszym stopniu reklamujemy własną osobę, a raczej występujemy pod szyldem marki, która już jest znana i rozpoznawalna. Wiele rzeczy może zostać nam narzuconych, a także będziemy ponosić koszty korzystania z takiego układu- jeśli jednak nie mamy jeszcze odpowiedniej wiedzy i doświadczenia- ta opcja może się dla nas okazać wręcz zbawienna, gdyż znacznie łatwiej będzie nam wystartować i zacząć zarabiać. Na pewno wiele kwestii od początku będzie oczywistych, gdyż ktoś nam je wyjaśni, podczas kiedy musielibyśmy wszystkiego nauczyć się od zera. Dlatego też jest to popularna i często wybierana strategia działania, która pozwala na dużą samodzielność i rozwój, ale też nie jest tak trudna do realizacji.